HAVUÇ ÇORBASI TARİFİ

Kış  sebzelerine bakıyordum. Düşündüm de havuçla bir şeyler hazırlayabilirim. Nasıl lezzetler hazırlayabilirim. Kabak kullanabilirim. Baharatlarla zenginleştirebilirim. İçine farklı lezzetler koyarsam nasıl olur diye düşünürken çorbamızı hazırlamaya karar verdim. Bu çorbada baharatları farklı bir şekilde kullandım. Baharat, şifalı otlar ve portakal kabuğunu tülbent torbasına bağladım ve onları çorbanın içine  bırkttım. Harika bir etki yaratmak için tabikide. kaynattım. Turuncu özü özellikle cazip bir şekilde çorbaya geçti
Enfes bir lezzet böyle bir çorba daha önce yemediğinize eminim.
Hatta yaptıktan sonra tekrar yapacağınıza inanıyorum.
Ama içine koyduğum sebzelerden bazıları eksikse yinede denemelisiniz.Çokta lezzetten ödün vermemek adına baharatları eksiksiz koymanızı tavsiye ederim.
Herkesin farklı çorba yapışı vardır. Bende size bilindik çorbaları değilde farklı olanları sizlere anlatmak istedim. Burada ki hazırladığım havuç çorbası da her çorbadan daha farklı ve daha lezzetli olduğuna eminim. Sizlerde değişik çorbalar değişik lezzetler istiyorsanız benim
 yazılarımı takip edebilirsiniz. Sizlere bütün yemeklerin dünya mutfağı olsun Türk mutfağı olsun en aromatik lezzetleri sizlere paylaşacağımdan emin olun. Sevgiyle kalın.



İÇINDEKILER

  • 4 yeşil kakule  , hafifçe ezilmiş
  • 2 adet defne yaprağı
  • 2 kekik dal
  • 10 karabiber
  •          5 ince dilim portakal kabuğu

  • 2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • 1 orta soğan , doğranmış
  • ½ kiloluk havuç , doğranmış
  • 2  bal kabağı soyulmuş
  • 2 diş sarımsak , kıyılmış,
  • 6 su bardağı su , tavuk suyu ya da sebze suyu
  • 1 orta patates 
  •  Tuz ve taze öğütülmüş karabiber
  • ½ fincan taze portakal suyu veya su
  •  

GARNITÜR IÇIN:

  • ¼ bardak pişmiş siyah kinoa
  • 1 çorba kaşığı  susam yağı


















HAZIRLIK

  1. Baharatları koymak için kare tülbent kesin., Kesmiş olduğunuz tülbentin karabiber taneleri, kakule karanfilleri, defne yaprağı, kekik otu ve portakal kabuğu şeritlerini tülbent üzerine yerleştirin. Katlayın tülbenti, top halinde bağlayın. Bağladığımız baharatları çorba pişerken içine koyup kaynatacağız. 
  2. Zeytinyağını, orta, büyük bir çorba tenceresini ısıtın ve soğan ve havuç ekleyip, pişirin.  Yaklaşık 5 dakika biraz yumuşayıncaya kadar karıştırın. Bal kabağı, sarımsak ilave edin ve karışımı kokulu olana kadar yaklaşık 1 dakika karıştırın. Tavuk suyunu ekleyin. Havuç çorbasının içine baharat topunu bırakın. Tuz ekleyin ve kaynatın. Kabak  yumuşayana kadar kaynatın sonra ısıyı azaltın. Yaklaşık 45 dakika ile 1 saat kaynatın. Baharat torbasını çıkarın, önce tencerenin kenarına bastırın yavaşça baharat torbasını çıkarın.
  3. Bir el blenderi kullanarak düzenli olarak blenderde partiler halinde çorba parçalarından ayrılana kadar yapın. Normal bir karıştırıcı kullanarak yapabilirsiniz. Portakal suyunu iyice süzün ve havuç çorbasına ilave edin. Tadını baharatları ayarlayın ve ısıtın.
  4. 1 çay kaşığı susam yağı çorbaya katın. Havuç çorbasına isterseniz eğer çorbayı kaselere koyunca, haşlanmış siyah kinoa koyun. Her kaseye biraz daha zeytinyağ dökün servis yapın. Afiyet olsun.
  5. Havuç çorbası nasıl yapılır

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.