BALKABAĞI ÇORBASI TARİFİ


Bu kış aylarında hemen hemen her yerde bulabileceğimiz balkabağıyla çorba yapmaya karar verdim. Bu güzel çorbayı ben tavuk suyuyla yaptım ve harika oldu. Sizinde denemenizi tavsiye ediyorum. Bazılarımızın çoçukları balkabağı yemek istemez. Bu çorba çoçuklarımıza sevdirebileceğimiz bir çorba. Hemde pratik. Balkabağı alırkende rengi çok turuncu olanı almanızı öneriyorum. Çünkü balkabakları olgunlaşınca daha da lezzetli oluyor. Afiyet olsun.

Malzemeler

  • 5 su bardağıtavuk suyu
  • 1 çay kaşığıtuz
  • 4 küçük dilim bal kabağı tabiki isteğe bağlı
  • 1 yemek kaşığıdoğranmış taze maydanoz
  • 1 adetorta boy  kuru soğan
  • yarım çay kaşığıkekik
  • 1 diş sarımsak
  • yarım çay bardağıkrema
  • karabiber

Pişirme Önerisi

Üzerini geçecek kadar suda haşladığınız ya da fırında pişirebilirsiniz. kabağını mutfak robotunda püre haline getirdikten sonra kullanın. pişmesi daha kısa süre alıyor.

Hazırlanışı

  1. Tavuk suyunu, bal kabağı püresini, doğranmış kuru soğanı, kekiği,  karabiber, tuz ve ince kıyılmış sarımsağı bir tencereye koyun. Yarım saat boyunca kısık ateşte karıştırarak pişirin.
  2. Pişirdiğiniz balkabağı çorbanızı ocaktan alın. Blender yardımıyla tüm malzemeyi pürüzsüz hale gelinceye kadar karıştırın.
  3. Püre haline gelen çorbayı tekrardan ocağa koyun. Çorbamızın içerisine kremayı azar azar ilave edin. kısık ateşte 5 dakika kadar pişirin. Ocağın altını kapatıp 5 dk dinlenmeye alın.
  4. Servis kaselerine çorbayı koyduktan sonra çorbaların üzerine ince doğranmış maydanozları ilave edin. Afiyet olsun. 
    Balkabağı çorbası nasıl yapılır

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.